پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150555
مردمي کردن اقتصاد راهکار مقابله با اقتصاد نفتي و دولتي است
تاریخ انتشار : 1393/11/30 10:02:36
نمایش : 1562
سردار محمدسليماني گفت: مردم با نقش آفريني خود در اين برهه زماني مي توانند نقش مهمي در زمينه مردمي کردن اقتصاد بردارند چرا که همانطور که مقام معظم رهبري در جمع مردم آذربايجان شرقي فرمودند اقتصاد نفتي و دولتي دو اشکال اساسي اقتصاد کشور است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سردار رضا محمدسليماني در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز با اشاره به گذشت يک سال از ابلاغ سياستهاي اقتصاد مقاومتي توسط مقام معظم رهبري اظهار کرد: اقتصاد مقاومتي اقتصادي پويا و زنده و تهاجمي ترين اقتصاد است.

سردار سليماني افزود: اقتصاد مقاومتي يک اقتصاد رياضتي نيست بلکه اقتصادي است رو به جلو و داراي رشد و بالندگي که راهکاري است تا در شرايط فشار و تهديد وضعيت رفاهي مردم بهبود يابد.

وي در خصوص نقش اقتصاد مقاومتي در اصلاح الگوي مصرف و ترويج کالاهاي داخلي تصريح کرد: با تقويت فرهنگ کار و توليد، اصلاح الگوي مصرف و پرهيز از اسراف و حمايت از توليد ملي که مخاطبين آن مردم هستند و با استفاده از حداکثر ظرفيت ها، امکانات و خودباوري و دميدن روح خوداتکايي در بين مردم مي توان در اصلاح الگوي مصرف تاثير گذار بود.

سردار سليماني افزود: مردم با نقش آفريني خود در اين برهه زماني مي توانند نقش مهمي در زمينه مردمي کردن اقتصاد بردارند چرا که همانطور که مقام معظم رهبري در جمع مردم آذربايجان شرقي فرمودند اقتصاد نفتي و دولتي دو اشکال اساسي اقتصاد کشور است.

وي تنها راه برون رفت از تحريم هارا عمل در راستاي اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: اقتصاد کشور ما نبايد با يک تکان دنيا به لرزه بيفتد چرا که با وجود ظرفيت هاي داخلي و جوانان مولد و کارآفرين، اقتصاد مقاومتي هم رنگ و بوي مطلوبي به خود مي گيرد و ايران از حيث وابستگي به کشورهاي ديگر بي نياز خواهد شد.

سليماني افزود: رويکرد مديريت جهادي، استفاده از ظرفيت هاي داخلي، ثبات اقتصادي، مردم محوري، امنيت اقلام راهبردي، اصلاح الگوي مصرف و فسادستيزي از مولفه هاي بسيار مهم در اجرايي نمودن اقتصاد مقاومتي است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) استان با اشاره به نقش اساسي اقتصاد مقاومتي در زمينه ايجاد اشتغال گفت: جوانان ما صاحبان انقلاب اند و بايد با ورود به عرصه هاي اقتصادي و ايجاد طرحهاي زودبازده، توسعه الگوهاي توليدي موفق و بهره گيري از توان حرکتهاي جهادي به اين حرکت و ايجاد اشتغال و کار سرعت و شتاب لازم را ببخشيم.

وي با اشاره به اقدامات اقتصاد مقاومتي سپاه و بسيج در استان بيان کرد: ايجاد کارها و شغلهاي مولد و اعتقاد به شعار هر خانه يک کارخانه در اين راستا و آموزش به عنوان بستر اصلي اقتصاد مقاومتي از جمله فعاليتهايي است که سپاه استان در اولويت کاري خود قرار داده است.

سليماني از واگذاري حدود 15 ميليارد تومان وام به افراد ذي صلاح در غالب گروههاي چند نفري در جهت ايجاد مشاغل خانگي و کارگاههاي زود بازده خبر داد و گفت: پرورش قارچ، گياهان گلخانه اي، زنبور عسل، انواع ماکيان، ورمي کمپوست ماهيان سردآبي از مهمترين اين طرح ها اند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html